Szeretettel köszöntelek a Akciós Nyaralások klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Akciós Nyaralások klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Akciós Nyaralások klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Akciós Nyaralások klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Akciós Nyaralások klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Akciós Nyaralások klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Akciós Nyaralások klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Akciós Nyaralások klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2010.11.28. 15:08 | Magyar Hírlap |
Ne dőljünk be az olcsó internetes utazási ajánlatoknak, a látszólag fillérekbe kerülő koncert- vagy repülőjegyreklámoknak, egy norvég cég például Európa-szerte csapta be a fogyasztókat – figyelmeztet írásában a Magyar Hírlap.
Óvatosan kell bánni az internetes utazási ajánlatokkal, ugyanis ezek
között található a legtöbb feketén működő iroda. S miután ők nem
fizetnek vagyoni biztosítékot, csalás esetén csak futhatunk a pénzünk
után. A csalárd cégek külföldön is megtalálhatók, fogyasztók százait
csapta már be a norvég online jegyiroda, az Euro¬team.
A norvég Euroteam elnevezésű cég interneten ad el jegyeket különféle koncertekre és sporteseményekre Európa-szerte, leszámítva Norvé¬giát, ahol már betiltották tevékenységét. A vállalkozás ugyanis úgy árul jegyeket, hogy az eladás pillanatában nincs is a birtokában a tikett. Csak azután próbálja valóban beszerezni a jegyet, miután az adásvétel megtörtént, s az ügyfél fizetett. Így nem ritka az az eset, hogy a fogyasztó csak az esemény előtt egy-két nappal kapja meg a jegyeket, vagy egyáltalán nem azt a kategóriájú jegyet kapja, mint amelyet kifizetett. Legrosszabb esetben – ha az Euroteamnek egyáltalán nem sikerül jegyet szereznie az adott kulturális vagy sporteseményre – a vállalkozás egyszerűen felbontja az adásvételi szerződést az esemény előtt néhány nappal – tájékoztatta a Magyar Hírlapot az Európai Fogyasztói Központ (EFK) Magyarország.
Morvay György, az EFK igazgatója elmondta, ha a vállalkozás csak napokkal az esemény előtt mondja vissza a rendelést, a fogyasztó kára nemcsak a jegy ára, hanem – adott esetben – a lefoglalt repülőjegy és a szállásköltség is, amely a koncert- vagy sporteseményen való részvétel elmaradásával okafogyottá válik. Az Euroteam általános szerződési felté¬telei szerint a fogyasztók ilyen esetekben a jegy kétszáz százalékának értékében jogosultak kártérítésre, amely azonban nem haladhatja meg a kétszáz eurós összeghatárt. Ez azonban ellentétes az európai uniós fogyasztói termékek adásvételéről szóló irányelvvel, amely kimondja, hogy a fogyasztó ilyen esetekben teljes kártalanításra jogosult – figyelmeztet Morvay.
Hozzátette, a norvég Európai Fogyasztói Központ csak az idén 170 fogyasztói jogvita ügyében jár el az Euroteam ellen. A norvég fogyasztóvédelmi ombudsman szintén tett lépéseket annak érdekében, hogy a vállalkozás megváltoztassa általános szerződési feltételeit a fogyasztók tájékoztatására és kártalanítására vonatkozóan, ám erőfeszítései mindeddig sikertelennek bizonyultak. Megállapodás született azonban abban, hogy egy norvég békéltető testület az Euroteam elleni fogyasztói jogvitákban az uniós irányelv alapján fogja határozatait meghozni, kötelezve a vállalkozást a fogyasztók teljes kártalanítására.
Az igazgató azt javasolja az Euro¬team károsultjainak, minél előbb jelentsék panaszukat a központnak, hogy azt a kártalanítás reményében továbbíthassák az illetékes norvég békéltető testületnek.
Magyarországon a legnagyobb kockázatot az az utazni vágyó vállalja, aki csak virtuális irodával szerződik az interneten. Ezek többsége ugyanis engedély nélkül tevékenykedik, nem fizet vagyoni biztosítékot, ismert nevén kauciót, így baj esetén senki sem kártalanítja az utasokat. Ennek a helyzetnek a rendezésére hívta fel a figyelmet a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, amely törvénymódosítást szorgalmaz, s nyomozati jogokat adna a fogyasztóvédelmi hatóságnak.
A jó hír az, hogy az Európai Fogyasztói Központok Hálózatának közbenjárására a jelentkező károsultak visszakapják pénzüket.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A tengerbe süllyesztettek egy Airbust Kusadasinál
www.akciosnyaralasok.hu
A világ legdrágább szállodái
Zakynthos és Kefalónia ajánlatok